sigla_qilingongsigla_qilingongclubul_sportiv_qigong_galati

 

qilingong_ideogramaqilingong

"RIDICAREA RINICHILOR" - UN EXERCIŢIU, MULTIPLE BENEFICII

 

Orice persoană ce participă pentru prima dată la cursul de iniţiere în tainele străvechiului qigong, iniţiere realizată în cadrul şcolii QilinGong de către maestrul Lin Kaiting, face cunoştinţă în mod invariabil cu acest exerciţiu relativ simplu şi care poate fi executat de oricine în aproape orice circumstanţe. Cei curioşi ajung mai devreme sau mai târziu să afle că un exerciţiu asemănător există şi în Yoga. Acest lucru nu este de mirare devreme ce Budismul a fost adus în China în timpul dinastiei Han din locul său de origine, India, în jurul anului II d.Hr.. În practica Yoga acest exerciţiu se numeşte ASWINI MUDRA. În limba sanscrită mudra înseamnă gest iar aswini, cal. Denumirea exerciţiului provine de la faptul că după eliminarea fecalelor, calul dilată şi contractă de mai multe ori anusul. Iată aşadar că nu doar chinezii se pot lăuda cu atenta supraveghere a mişcărilor animalelor, mişcări transpuse apoi în exerciţii utile sănătăţii omului (vezi "Mişcările Celor Cinci Animale" din practicile chineze).

Din punctul de vedere al unui yoghin, acest exerciţiu implică contracţia sfincterului anal şi a planşeului pelvian (a bazinului). Fortificându-se musculatura acestei regiuni se evită ptozele (deplasările) rectului, uterului, vaginului şi vezicii urinare. Contracţia şi dilatarea succesivă a sfincterului anal previne totodată hemoroizii iar venele anusului sunt în mod favorabil influenţate şi decongestionate. Pentru viitoarele mame exerciţiul este deosebit de important deoarece el acţionează asupra ansamblului genital. Un planşeu pelvian suplu şi în acelaşi timp puternic este de dorit în cazul când se doreşte o naştere fără dureri. Deoarece acţiunea "gestului calului" asupra părţii pelviene a parasimpaticului este deosebit de intensă, rebelele cazuri de constipaţie sunt combătute eficient. Influenţa lui nu se limitează doar la acţiunea asupra sistemului nervos autonom care reglează mişcările de evacuare ale colonului şi ale rectului ci se extinde şi asupra peristaltismului părţii terminale a tubului digestiv. În plus influenţa lui se face simţită şi la nivelul muşchilor care colaborează la eliminarea fecalelor.

În ceea ce priveşte muşchii este interesant de menţionat că prin "ridicarea rinichilor" se antrenează şi unul dintre muşchii foarte importanţi ai zonei pelviene care nu poate fi ţinut "în formă" în alt fel. Este vorba despre muşchiul pubo-coccigian (PC) care are forma unui hamac şi care se întinde de la baza coloanei vertebrale până la pubis. Un muşchi PC bine antrenat amplifică durata orgasmului deopotrivă la femeie cât şi la bărbat şi ajută femeile care nu au experimentat încă această plăcere să o obţină (în sfârşit!). Tocmai de aceea mai este denumit şi "muşchiul dragostei". Se înţelege aşadar de ce persoanele "iubitoare" vor dori să aibă un muşchi pubo-coccigian "antrenat".

Acest muşchi are o deosebită importanţă în atingerea continenţei sexuale (separarea orgasmului de ejaculare, la bărbat, atenuarea descărcărilor explozive în timpul orgasmului şi reducerea secreţiilor menstruale la femeie) care urmăreşte eliminarea "pierderilor" energetice în urma actului amoros, continenţă ce poate duce apoi la ascensionarea energiei cunoscute sub numele de "Kundalini Shakti". Astfel acesta poate dura ore întregi fără ca cei doi parteneri să obosească. În plus în acest fel se realizează şi o rafinare a energiilor subtile transferate de la un partener la altul.

În afara avantajelor semnalate pe plan sexual, fortificarea muşchiului PC are şi alte motivaţii importante. O stare slabă a acestui muşchi conduce la o rigiditate cronică ce poate cauza, la rândul ei, dureri la baza coloanei vertebrale. Există date conform cărora un muşchi PC neantrenat slăbeşte imunitatea organismului împotriva unor boli din domeniul genital, cum ar fi: vaginita, micozele, dereglări hormonale şi chiar unele forme de cancer.

Acest exerciţiu constituie dealtfel şi baza unor exerciţii pentru îmbunătăţirea vieţii intime, puse la punct în anii '50 de către un medic de origine americană, Arnold Kegel. Acesta a redescoperit de fapt practici ce se folosesc de mii de ani în India şi China, fapt dovedit de prezenţa acestui exerciţiu în cadrul unei arte vechi de aproape 5 000 de ani.

Iată deci cum un "simplu" exerciţiu ce poate fi învăţat uşor şi executat la fel de uşor este de un real folos acolo unde de obicei se cheltuie multă energie şi bani pentru rezolvarea problemelor de sănătate. Fie că se numeşte Aswini Mudra, exerciţiu Kegel sau Ridicarea Rinichilor importantă este practicarea lui cu perseverenţă pentru ca efectele benefice să se facă resimţite.

Clubul Sportiv Qigong Galaţi © 2007